WeTek Community Forum

Me Ha Pasado Esto - tiene solución ? adjunto ayuda al soporte técnico

carrapetocarrapeto Posts: 34WeTek Community Member
Quiero bajar el firmware del wetek Play 2. Tengo actualmente la última versión publicada , y quería bajar a la versión anterior que funcionaba mejor en los usos que le daba al equipo.
Con la última versión todo son problemas y así no puedo disfrutar del equipo.
Gracias .... espero sus instrucciones.


soporte tecnico:


Thank you for your email and I'm terribly sorry you're having a problem with your WeTek device.

To downgrade your device to Android 5, you need to follow these two steps.

Step 1 *

You need to download these files:
https://mega.nz/#F!RtkBGJjS!pzkogksuxKgCK4tKszeUrw

Extract it until you get 4 files listed like this (Do not need to be in the same order)

    .zip file
    dtb
    factory_update_param
    recovery

Copy them to a formatted (FAT32) SDcard

After you have copied the files to your SDcard, follow these steps:

    Insert the SDcard with the files in your device.
    Power Off your device
    Disconnect your power supply.
    Underneath your Device, you have an update button (Small Hole)
    With the update nail provided in your package, press and hold that update button
    While pressing, connect your power supply
    Keep pressing the button for 10 more seconds.

After the 10 seconds, the installation will start automatically.

You can follow this video to help you apply the steps I mentioned above,
http://tutorials.wetek.com/tutorial/9

If your device does not boot and is only on a back screen state, do not worry, this is normal.
Step 2 will solve this.

Step 2 *
This is a similar process to the first. But you will need to download a different file now.

You need to download these files:
https://mega.nz/#!gkRXWCrY!nKSaw3bGT6Qo4okPN-AAJyMmQ9kwSldFHbgnd6VBCCg

You should get a file like this:

   - aml_autoscript

Copy it to a formatted (FAT32) SDcard

After you have copied the file to your SDcard, follow these steps:

    Insert the SDcard with the file in your device.
    Power Off your device
    Disconnect your power supply.
    Underneath your Device, you have an update button (Small Hole)
    With the update nail provided in your package, press and hold that update button
    While pressing, connect your power supply
    Keep pressing the button for 10 more seconds.

After the 10 seconds, your device should enter in the recovery menu.

From the recovery menu, you need to select, Wipe Data, Factory Reset.
After this, reboot your device.

It should now be working properly.

If you have any doubts on how to perform this, please do not hesitate to ask.

Best Regards,

Pedro
WeTek Support Team


y hoy les vuelvo a preguntar :



Hola , he seguido las instrucciones que me han dado - tras el paso 1 mi wetek play 2 se reinicio y queda la pantalla en negro , he intentado hacer el paso 2 pero sin ningún cambio , sigue todo en negro la pantalla mediante HDMI...no puedo ver nada y mi wetek play 2 se queda con el led azul.... ahora tengo un aparato que no hace nada.... que solución me dan ?


Comments

  • carrapetocarrapeto Posts: 34WeTek Community Member
    Creo que está en brickeo - he probado otros archivos que me han mandado desde el soporte técnico y nada.... el wetek play 2 sigue con luz fija azul y sin verse nada de nada.
  • carrapetocarrapeto Posts: 34WeTek Community Member
    Me temo que por culpa de alguna mala instrucción o archivo que me han dado para bajar el firmware se me ha estropeado el wetek , no se que voy hacer ahora ya que estando así no sirve para nada
  • carrapetocarrapeto Posts: 34WeTek Community Member
    ya lo he solucionado por mi cuenta y riesgo
  • DieselDiesel Posts: 39WeTek Community Member
    ¿Cómo lo solucionaste al final?
    ¿Has podido reproducir bien Netflix o Youtube?
Sign In or Register to comment.
Help Center

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

© Copyright 2014 - Creative Dreams | Powered by Vanilla
All times are UTC